Brev:
Ændret afføringsmønster - 3 mdr.
1. oktober 2021
Alder:
3 mdr.
Ændret afføringsmønster - 3 mdr.
Kære Helen
Jeg har en datter på 14 uger, der altid udelukkende har fået MME. Hendes afføringsmønster har været stabilt med én levering dagligt, ja næsten på klokkeslæt.
Fra den ene dag til den anden er hun så begyndt at have meget hyppige afføringer - gerne omkring 6-8 gange dagligt. Vi har ikke skiftet mærke på MME eller ændret andre ting.
Jeg har haft hende hos lægen, da det virker til at hun har ondt i maven. Der blev ikke fundet hverken vira eller bakterier i afføringen, og lægen mener ikke der er noget at komme efter.
På mig virker det dog meget underligt, at det fra den ene dag til den anden kan ændre sig så meget. Det kommer gerne imens og lige efter, hun har spist. Det er somom, det bare strømmer lige i gennem. Det er ikke decideret diarre, men er tit lidt ‘løst’ i det. Og så kommer det meget voldsomt og gerne flere gange under en fodring. Hun har også pludselig afføring i søvne om natten, hvor hun så bliver skiftet. Hun ligger og jamrer sig over uroen i maven.
Min sundhedsplejerske foreslog, vi kunne prøve at skifte fra Allomin Sensipro til den almindelige blå Allomin - der er indtil videre ingen forandring at se.
Så jeg skriver egentlig til dig for at høre, om du har nogle gode råd eller bud på, hvad det kan være. Skal jeg bare forlige mig med, at hun har så hyppige og voldsomme afføringer? Min hjerne mangler en logisk forklaring, og jeg er ved at være lidt frustreret, da der ikke har været nogen ændring i to uger nu. Min læge ville gerne give mig en henvisning til en børnelæge, men jeg kan ikke finde ud af, om det er helt unødvendigt.
Med venlig hilsen
Stephanie