Ændret afføringsmønster - 3 mdr.

1. oktober 2021

Alder:
3 mdr.

Ændret afføringsmønster - 3 mdr.

Kære Helen

Jeg har en datter på 14 uger, der altid udelukkende har fået MME. Hendes afføringsmønster har været stabilt med én levering dagligt, ja næsten på klokkeslæt.

Fra den ene dag til den anden er hun så begyndt at have meget hyppige afføringer - gerne omkring 6-8 gange dagligt. Vi har ikke skiftet mærke på MME eller ændret andre ting.

Jeg har haft hende hos lægen, da det virker til at hun har ondt i maven. Der blev ikke fundet hverken vira eller bakterier i afføringen, og lægen mener ikke der er noget at komme efter.

På mig virker det dog meget underligt, at det fra den ene dag til den anden kan ændre sig så meget. Det kommer gerne imens og lige efter, hun har spist. Det er somom, det bare strømmer lige i gennem. Det er ikke decideret diarre, men er tit lidt ‘løst’ i det. Og så ...

Annonce

... kommer det meget voldsomt og gerne flere gange under en fodring. Hun har også pludselig afføring i søvne om natten, hvor hun så bliver skiftet. Hun ligger og jamrer sig over uroen i maven.

Min sundhedsplejerske foreslog, vi kunne prøve at skifte fra Allomin Sensipro til den almindelige blå Allomin - der er indtil videre ingen forandring at se.

Så jeg skriver egentlig til dig for at høre, om du har nogle gode råd eller bud på, hvad det kan være. Skal jeg bare forlige mig med, at hun har så hyppige og voldsomme afføringer? Min hjerne mangler en logisk forklaring, og jeg er ved at være lidt frustreret, da der ikke har været nogen ændring i to uger nu. Min læge ville gerne give mig en henvisning til en børnelæge, men jeg kan ikke finde ud af, om det er helt unødvendigt.

Med venlig hilsen
Stephanie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre